Blog Layout

מוח אחד ובעיות למידה

מוח אחד ובעיות למידה

בעיות למידה לפי שיטת מוח אחד / יוסי גולד
מח אחד
בעיות למידה
בעיות למידה הן נושא מוכר ולא כל כך חביב. אנו מכירים בעיות למידה מסוגים שונים כגון דיסלקציה- חוסר יכולת לקרוא. דיסגרפיה- חוסר יכולת לכתוב. דיסקלקולציה- חוסר יכולת חשבונאית. בעיות קשב וריכוז- קושי בריכוז במשימה מסוימת (או כמה). היפראקטיביות- עודף פעילות מוחית-גופנית שגורם לתזזיות יתר ועוד. 
כיום יש ביכולתנו לאתר בכל כתה קשיים שונים ולהצביע בנקל על הילדים שלא מסתדרים ולא משתלבים ב"מערכת החינוכית" ילדים שלא אחת קמים אומללים בבוקר ומגיעים לעוד יום של קושי ותסכול עמוק. תסכול הנובע מעוד יום עוד שעה ואפילו עוד רגע של התמודדות מול עוד אי הצלחה, עוד כשלון עוד נפילה, עוד מתח, עוד צעקות ומריבות (וגם... עוד תסכול של המורה וההורה)
בכל כתה ישנם כמה וכמה ילדים שהם "מאתגרים" כלומר דורשים מהמורה מההורים ומהסביבה מאמץ יתר למציאת פתרונות ודרכים שונות וחדשות על מנת לקדמם ולהביא אותם למיצוי טוב יותר של יכולתם.
במערכת החינוכית הקונבנציונאלית ישנה מערכת מסועפת של שיעורי עזר, תגבורים, אבחונים, עצות והצעות, חומרים ותרופות, ובמקרים מיוחדים אף העברה לכיתה מקדמת/ משלבת או בית ספר לחינוך מיוחד. (אני לא בא לשפוט אלא לתאר מצב).

ראה גם במאמר המסע מארץ יצורי הפרא אל ארץ הבחירה החופשית.
במצבי מתח יומיומיים במקום שיעבוד המוח הקדמי, הלומד, לא עובד ובמקומו מערכת ההישרדות עובדת שמשם אין יכולת ללמוד.
   
 
מוכנות ללמידה על פי מוח אחד
במוח אחד אנו עובדים להכין את המוח ללמידה, כלומר, לאפשר לילד להפעיל את המוח הקדמי ולא את האחורי על מנת שהלמידה תתאפשר. ברגע שילד/ מבוגר יגיע ללמידה מהמוח הקדמי וכן יפעיל את שתי אונות המוח הקדמיות בו זמנית למידה תוכל להתאפשר. (לשתי אונות המוח תפקיד שונה ולכן לכל פעילות הפשוטה ביותר כגון קריאה וכתיבה, ביטחון עצמי, לא לכעוס טוב לו לאדם שיעבוד עם שתי אונות המוח הקדמיות)
אחד הנושאים החשובים הוא לשחרר את הטראומות על מנת שנוכל באמת ללמוד מהמוח הקדמי. 
נושא שני דרך תרגילים פשוטים וקלים אנו עוזרים למוח לשחרר מתח ולפעול נכון כך תתאפשר למידה קלה וזורמת. (עושים שרירים למוח)
המצב האידיאלי על פי מוח אחד זה לאפשר לילד להגיע לבית הספר בבוקר מבלי להרגיש מאוים להפעיל אך ורק את המוח הקדמי על שתי אונותיו וכך ייטב לו, ללימודיו, לחבריו למוריו ולהוריו.
אם אנו בתור הורים, מורים וצוות נאפשר את הרוגע והשלווה את הביטחון בתהליך הלמידה ואת הביטחון של האדם בעצמו וביכולתו נגלה שנוכל לאפשר לילד לעבור מתהליך של תחושת איום לתהליך של למידה לא על ידי שינון ותסכול נוסף, אלא, על ידי זה שנפגוש תלמיד רגוע ושלו שפועל מתוך המוח הקדמי ומצליח בכל משימותיו.
 

 וגם אם הדרך קשה זה הזמן להתחיל!!! למענינו ולמען יקירנו
 יוסי גולד
מטפל ומורה בשיטת מוח אחד
050-5452628
www.yossigold.co.il
yossigold@bezeqint.net

By my target 07 Jan, 2021
שיטת הטיפול "מוח אחד" אינה מתעסקת באופן ישיר בתוצאה- כלומר בסימפטום הנגלה לעין, אלא, בגורמים העמוקים, הרגשיים שהביאו תוצאה זו. לגבי מחלות ובעיות בריאות עובדים בשיטה על פי אותו עיקרון. על פי מוח אחד המשמעות של חולי או בעיות בריאות שהן תוצאה הנובעת מגורמים רגשיים הנמצאים במעמקי הנפש ובמעמקי התת מודע, ועדיין לא נתנו מענה לבעיות אלו ולכן פורצת המחלה. בספר קהלת נכתב "אשר עשה האלוקים את האדם ישר והמה בקשו חשבונות רבים" (קהלת ז' כ"ט) פסוק זה מדבר על האדם שמטבע בריאתו- יצירתו הוא נברא ישר עם עצמו ושלם עם מקומו, אך החיים מזיזים אותו מעמדה זו והוא מביא על עצמו חיים סבוכים, מפותלים ומורכבים. במקומות הללו האדם מאבד את יושרו ואושרו את שלומו ואת שלמותו. מקומות נפתלים אלו הם גורמי העומק למחלות ובעיות בריאות. הגוף הפיזי נותן ביטוי לקושי הרגשי הנחבא והנסתר. בברומטר ההתנהגותי שאתו אנו עובדים יש שלוש רמות הרמה הפשוטה הידועה- "מודע" מייצגת לנו את הידוע לנו. רמת "תת מודע" מייצגת לנו את שהחבאנו ומנענו מעצמנו ומהסביבה. רמת ה"גוף" העמוקה ביותר מייצגת את הלא פתור במודע ובתת מודע ורואים את זה ברמת הגוף- המחלות והקשים הבריאותיים. קשיים וחסימות רגשיות הם הם הפיתולים עליהם דיברנו. אלו גורמים להחלשת המערכת החיסונית וכתוצאה מכך לפגיעות פיזית. המחלה התוקפת את האדם נגרמת מאותה פגיעות פיזית. כמובן האזור שיפגע הוא אותו אזור שחלש מבחינה אנרגטית. בקורס מוח אחד מתקדם קורס- 4 כתוב "הסמכויות הרפואיות מכירות בכך שלפחות 70% מהכאבים אין כל סיבה קלינית ברורה. כאשר הסיבה לכאב אינה קלינית היא ברוב המקרים מנטאלית- רגשית. ההתייחסות לכאב כאל איתות, מסייעת לטפל בו ביעילות..." הסיבות העיקריות לכאב תמצאנה בדרך כלל ברגשותינו ובעמדותינו המנטאליות. המערכת החיסונית בגוף ישנה מערכת חיסונית משוכללת ביותר המכילה מרכיבים שונים כגון: מערכת הלימפה, כדוריות דם לבנות בלוטות באזורי גוף שונים בלוטת הטימוס ועוד. המחקר הרפואי יודע לתאר כיצד כל חלק וחלק פועל בתוך המערכת החיסונית על מנת למגר כל אויב. במצב הטבעי, הראשוני, נטול החסימות "הישר" המערכת החיסונית פועלת באופן שלם ומקיף ונותנת לגוף הגנה ומענה לכל הבעיות המגיעות מהגוף ומהחוץ. זהו המצב הבריא הטבעי הראשוני של האדם. אך האדם גדל והעולם מסביבו מורכב, לא אחת הוא נתקל בקושי או עומד מול מצב סבוך. הקשיים והמורכבות הם חלק מההתמודדות האנושית. מצבים אלו מעמידים במבחן את המערכת החיסונית. במצבים אלו של התמודדות נדרש האדם לתמוך ולחזק את המערכת החיסונית. חיזוק המערכת החיסונית כיום מראים מחקרים ושיטות טיפול שונות כי חיזוק המערכת החיסונית לא מתבצע דווקא על ידי חומר או תרופה אלא בעיקר על ידי אמצעים רגשיים כגון: תפילה, אמונה, רצון, צחוק, הנאה, רגיעה, מדיטציה, תרומה לזולת וכיוצא בזה חיזוקים רגשיים. משמע מכך שמצב רגשי משפיע ישירות על המצב הבריאותי- פיזי. שחרור מתח, חסימות רגשיות ואנרגטיות, כעסים, מתחים ושחרור דפוסי התנהגות יחזק באופן ישיר את המערכת החיסונית של הגוף ומכאן הגוף הפיזי יתחזק ויבריא. שיטת מוח אחד אינה שוללת את הסמכות הרפואית והשימוש בתרופות ובטיפולים קונבנציונאליים לריפוי. היא כן פועלת לשחרור חסימות ולחיזוק המערכת החיסונית בדרכים שונות בכך אנו מתמודדים עם בעיות בריאות באופן יסודי, ואף נותנת לגוף את האפשרות למניעת הישנות הבעיה בעתיד. על דרכי הטיפול ביתר פרוט ומענים שונים לבעיות בריאות אפרט במאמרי הבא. במאמר הקודם דיברתי על המציאות הרגשית שלנו שמשפיעה על המערכת החיסונית. וכן על מצב בו המערכת החיסונית נחלשת ובכך חושפת את האדם למחלות שונות וכאבים. "אין אנו רופאים" נאמר במאמר הקודם. הרופאים הוסמכו לבדוק את מצבו הבריאותי של הגוף, לאבחן מחלות, לתת מענה תרופתי או/ו להחליט על התערבות חיצונית כגון ניתוח וכו'. מהו אם כן תפקידו של המדריך בשיטת מוח אחד? תפקידו הוא למצוא יחד עם המודרך את הנושאים הרגשיים הלא פתורים שהביאו את האדם למצבו הנוכחי. לאחר מציאת הנושאים הרגשיים הללו אנו עובדים על שחרור החסימות הרגשיות, בכדי לאפשר לגוף לרפא את עצמו ולהחזיר את המערכת החיסונית למצבה הטבעי. עבודה משלבת בין הרפואה הקונבנציונאלית להדרכה במוח אחד בזמן מחלה יש לשיתוף פעולה בין רפואה קונבנציונאלית וטיפול מוח אחד יתרונות רבים. כאשר הרופא נותן תרופה יש לא אחת תופעות של דחית התרופה על ידי הגוף תופעות אלו נובעות ממתח רגשי סביב התרופה והמחלה, שחרור מתחים אלו מאפשר השפעה מרבית ומיטבית של התרופה וכן צמצום תופעות הלוואי. דוגמה נוספת במצב של טיפול בו זמנית יכולה להיות התקדמות בתהליך ההחלמה של הגוף ובהתאם להתקדמות זו יתאים הרופא את המשך הטיפול התרופתי. הדרכה שיטת מוח אחד מחזקת את הגוף ומאפשרת לו תהליך החלמה מהיר יותר. במידה והרופא מחליט על התערבות כירורגית עוזרת השיטה להורדת מתחים סביב התהליך הרפואי הצפוי וסיכויים טובים יותר להצלחה של הטיפול הרפואי. במקרים מסוימים כאשר הרופא המטפל מאשר דחית הניתוח עבודה במוח אחד יכולה להשפיע על הצורך בניתוח. המודרך- המטופל הוא הסמכות העליונה בתהליך הטיפולי. תפקיד הגורמים המקצועיים ללוות אותו ולתת לו את הכלים הידע והכוחות להגיע לבחירה מלאה מתוך מגוון האפשרויות העומדות לפניו. תהליך העבודה בתהליך העבודה נזהה את הנושאים הרגשיים הטעונים הטורדים את שלוות הנפש ומביאים את הגוף למצב של קושי או חולי. נשחרר חסימות פיזיות ואנרגטיות, נשחרר את המתח סביב נושאים לא פתורים כגון: קשר עם הורים, הצורך לרצות, מערכת צפיות שלא עמדנו בהם, חסימות לחיבור אל העצמי, מודעות וכו'. חלק בלתי נפרד מתהליך הטיפול הוא איתור "גיל סיבה". המושג "גיל סיבה" הוא ביטוי לגיל אשר בו חווינו חוויה משמעותית שלא עיבדנו אותה עד היום. יש לזכור כי בזמן מתח אנו מפעילים את המוח האחורי- את ה- c.i.a. , המוח הקדום, מערכת ההישרדות. ה-c.i.a. משווה בין האירוע של היום לאירועים דומים בעבר ומעלה זיכרונות כיצד פעלנו במקרים דומים. התוצאה היא שמתוך חוסר בחירה וחוסר מודעות אנו פועלים בהווה לפי דפוסי העבר ללא תהליכי בחירה אמיתיים ושיקול דעת. לפני סיכום מצב חולי בגוף האדם איננו המצב הטבעי של האדם. מצב זה איננו נגרם בגלל תזונה לא נכונה או בגלל זיהום האוויר אלא הגורמים למחלה הם: הכעס, החרדה, רגשות שנאה ונקמה, חוסר חום ואהבה ועוד. יש "מצב" למצב טבעי? ילד הגדל במשפחה תומכת ואוהבת, ילד המרגיש בסביבתו הקרובה בטוח ומוגן ומצויד במערכת חיסונית חזקה יותר. לילד זה הציוד הדרוש והכלים החיוניים להתמודד עם קשיים ובעיות שעלולים להיווצר במהלך חייו. חשוב שההורים יהיו עם עין רואה אוזן קשובה ושיקול דעת רגיש לקלוט את המצב של הילד. כשיש שינוי במצב התקין כדאי להורה לבדוק את עצמו כיון שהילד הוא ה"ברומטר" לתהליכים בקן המשפחתי. שחרור מתחים בקן המשפחתי יחזיר את אנשי הבית כולם לבריאות ותפקוד מלא. בהצלחה וגם אם הדרך קשה זה הזמן להתחיל!!! למענינו ולמען יקירנו יוסי גולד מטפל ומורה בשיטת מוח אחד 050-5452628 www.yossigold.co.il yossigold@bezeqint.net
By מוח אחד בעסקים 07 Jan, 2021
מוח אחד בעסקים איך ניתן בעזרת שיטת מוח אחד לשחרר חסמים ולהצליח בעסקים. בחיי היומיום ובעסקים, רוב רובן של ההחלטות והחשובות שבניהן שמתקבלות, אנו מקבלים אותן תחת לחץ ובדרכים שגוייות שיעלו לנו אחר כך בהרבה עוגמת נפש והפסד כלכלי ואנושי רב. במאמר זה אני רוצה להציע הצעה אחרת לקבלת החלטות ויישומן לרווחתינו (הרגשית הכלכלית והחברתית) ולרווחת הסובב אותנו. התהליך המוחי בזמן קבלת החלטות הוא תהליך מורכב, ואנו רוצים לקבל החלטות ממקום נכון ובדרך הנכונה. מוח יש שתי דרכי פעולה: הדרך הראשונה שמייחדת את האדם על פני החיה היא פעולה מהמוח הקדמי (הניאו קורטקס) שהוא מותר האדם מן הבהמה חלק במוח שקיים רק אצל היצור האנושי. כשהאדם מפעיל את המוח הקדמי יש לנו את היכולות קריאה, כתיבה, הבנה והיגיון, דיבור, יצירה ותכנון, מציאת פתרונות יצירתיים (מוח קדמי ימני) ורציונאליות של הפתרון והורדתו לביצוע (מוח קדמי ימני). כשהמוח הקדמי מתפקד עם שתי אונותיו ההחלטות והביצועים יהיו מאוזנים ונכונים. אבל בניגוד למוח הקדמי יש לנו את המוח האחורי- המוח השורד (המערכת הלימבית, מוח החיה) ברגע שהמוח השורד מזהה סכנה אמיתית או מדומה שקשורה למערכת ההישרדות שלנו מהעבר (ריח, תו פנים של מישהו שאיים עלינו, פינת רחוב, צליל קול, צורת גוף וכו') מערכת ההישרדות תידלק אוטומטית ומהר מאד, הורמון חרדה ואדרנלין יופרשו לדם ובמקום לבחור תגובה נגיב על פי דפוסי העבר. לצערנו המוח השורד עובד חלק גדול מהיום, ובעיקר, בצמתים החשובים בהחלטות המשמעותיות בחיי היומיום בבית ובמשפחה כשברוב המקרים אין שום סיבה הגיונית לזה. אחד הסימנים הבולטים שקיבלנו החלטה מהמוח השורד הוא: כשנגמרת המלחמה, אנו נרגעים, המוח האחורי מפסיק לשלוח הורמוני חרדה והמוח הקדמי חוזר לשלוט ותפקד מגיעה לנו ההרגשה שמה שעשינו לא היה נכון וטעינו בתגובה שלנו אנו מרגישים את הטעות, לפעמים נבקש סליחה ומחילה, פעמים נרגיש את זה רק בתוכנו ופעמים (וזה הגרוע ביותר) נמצא הצדקה עצמית לפעולתנו. (כמו בעל מכה שאומר "אם לא אתן מכות היא לא תלמד אף פעם") כשאנו מגיבים ממוח קדמי נוכל להיות יצירתיים ובוחרים בהתאם לסיטואציה העכשווית התגובה היעילה ביותר כרגע. וכשנגיב ממוח אחורי נמחזר דפוסי עבר לא הולמים בסיטואציה הנתונה אין בחירה בהווה ומעשינו יכשילו את כל הנוגעים בדבר וכמובן את עצמנו. כשאנו באים לפתוח עסק דפוסי עבר מהמוח האחורי מחליטים לנו. (כמו במה עסק אבא או בדיוק הפוך, עבדנו במקום והיה שם סיוט, אני שונא אדם מסוים ולכן אתרחק ממקצועו או אתקרב בכדי להרוס אותו, בטחון או חוסר ביטחון שספגנו בבית, תפיסות על כסף 'אצלנו אף פעם אין כסף' וכו') כשאנו בוחרים עובדים ושותפים אנו בוחרים על פי דפוסי עבר. (מישהו דומה או הפוך לאיש שפגע בי) כשיש מינוס בבנק איך נגיב (התעלמות, כעס, שוק אפור או בחירה של תהליך בחירי לטיפול במינוס, סכסוך עם אדם מעסיק/ עובד, כשאדם מחפש עבודה האמונה שלו מהעבר תקשה או תעזור על מציאת עבודה טובה. כשאדם בחרדה הוא אינו יכול לבחור בפעולה הנכונה אלא החרדות מוליכות אותו אל בחירות מוטעות על פי חרדותיו. בתהליך העבודה במוח אחד נשחרר את הצורך היומיומי למוח השורד להשתלט וניתן למוח הקדמי השקול והבחירי לתפקד במיטבו כך נגיע להחלטות בחיריות ומושכלות. החלטות אלו יעזרו לנו לקדם ולהתקדם בעסק ולהגיע להצלחה בכל מקום. בכדי להגיע להצלחה רצוי שנבדוק כל החלטה והחלטה שלנו אם היא מתבצעת מהמוח הקדמי או האחורי, ואם היא מהמוח האחורי זה מזיק לעסקים (ולחיים בכלל) טיפול ושחרור מתח יעזרו לאדם לקבל את החלטה הנכונה שתחסוך הרבה כסף ועוגמת נפש. כולם רוצים 'לקום מחר בבוקר עם שיר חדש בלב' לשמוח בעמל יומנו ולהיות רגועים ושלווים בפנימיותנו, בעבודה ובמשפחה. שחרור מתח יעזור לנו למצות את חיינו ולחיות חיים טובים ומאושרים. במוח אחד- קינסיולוגיה אנו עובדים על שחרור חסימות מהעבר. דרך שחרור חסימות אלו נוכל לבחור פעולה הגיונית ומתאימה על מנת לטפל במצב/בעיה שעולה ולא לפעול מדפוסי ההתנהגות שסיגלנו לעצמנו, בדיוק אותם דפוסי התנהגות שכה מפריעים לנו. בהצלחה וגם אם הדרך קשה זה הזמן להתחיל!!! למענינו ולמען יקירנו יוסי גולד מטפל ומורה בשיטת מוח אחד 050-5452628 www.yossigold.co.il yossigold@bezeqint.net
By תעצומות הנפש 08 Sep, 2020
העצמה רגשית (ההתמודדות עם הרגש ולהגיע לחוסן רגשי) מציאות החיים השוחקת, היומיומית. ההתמודדות מול קשיים רגשיים, מלווה את האדם מיום היווצרו. כל אדם ואדם מתמודד מול קשיים. לפעמים הוא מצליח ויוצא מחוזק ולפעמים הוא נופל. בואו וגלו מה יש לטיפול במוח אחד להוסיף לכל אחד ואחד. אתגר רגשי מציאות החיים המורכבת מעמידה בפנינו אתגרים רגשיים יומיומיים קשה אפילו לפרט כיוון שזה עולה כל הזמן. העירו לנו, פגעו בנו, דחפו אותנו בתור, פנצ'ר ברכב, אבד דבר מה, ראינו מצב חיצוני שנגע לנו במקום לא סגור ועוד ועוד. אנו נגיב מדפוסי ההתנהגות שיושבים אצלנו עוד מגיל צעיר. כעס, זעם, אלימות, היסטריה, היעלמות, דמעות, מלחמה הם חלק מהדפוסים שיושבים אצל כל אחד ואחד. אם נרגיש שאיננו יכולים להתמודד טוב שנראה מישהו שיוכל לעזור לנו. בכדי שיהיה טוב עכשיו. אחרת במצבי קיצון ההתמודדות תהא קשה שבעתיים. דיכאון דיכאון הוא דפוס מסויים המקובל אצל חלק מהאוכלוסייה. דפוס ידוע מהעבר שלנו שכשמגיע קושי אנחנו נסוגים אליו. מילים והבטחות לא יעזרו זה דפוס קבוע. בעבודה במוח אחד נוכל לשחרר דפוס זה ולהגיע לבחירה חופשית. פחדים וחרדות פחדים זה מנגנון טבעי אצל האדם שמתחילים בגיל צעיר ביותר שלוש עד שש שנים. כשהילד חש ביטחון הבנה וקבלה של הפחדים, ומרגיש שיש לו על מי לסמוך בבית מי שיגן וישמור עליו, פחדים אלו יעלמו במהלך הגדילה. אבל, אם מזלזלים בהרגשה שלו (אין מפלצות כאן) או שגם ההורים שרויים בחרדות משלהם החרדות יתעצמו ויתפסו חלק נכבד בחיי האדם. זה לא יעבור לבד. שחרור מתח הוא הכרחי במצב זה. (גם למי שנעזר תרופתית להקלה, כדורים אלו לא פותרים את הבעייה אלא רק מקהים אותה.) O.C.D הפרעה טורדנית כפיתית הפרעות טורדניות שחוזרות על עצמן כל כך הרבה פעמים עד שזה משבש את מהלך חיינו ומביא אותנו לחיים של חוסר בחירה משווע. (אנחנו לא בוחרים לנקות או לא, לשטוף ידיים או לא.) בין ההפרעות המקובלות: ניקוי וסדר כפייתי, שטיפת ידיים, בדיקה שלא שכחנו לנעול, שהחזרנו למקום, שהתפילין מונחות במקום, שאמרנו 'שמע' כמו שצריך, לחזור על פעולה פעמים רבות ועוד ועוד. פעולות אלו מתגברות ומתעצמות בזמן מצבי מתח קיצוניים. החיים יכולים להיות טובים בואו וביחד נשחרר התנהגויות אלו. מתחים כעסים היסטריה מי מאיתנו לא כועס? אבל לחלק הכעס 'הורס כל חלקה טובה' בחיים עם עצמו, בבית, בעבודה ועם חברים. כעס נובע מזה שראינו, חשנו משהו מחוץ לנו וזה נגע אצלנו בנקודה לא סגורה, ובגלל זה הופעלה מערכת ההישרדות והגבנו כמו שאנו רגילים, כמו שראינו בילדותינו. הגיע הזמן לשים למתחים ולכעסים סוף. וזה אפשרי!!! מי לא יצביע בעד חיים טובים לנו למשפחתינו לעובדים איתנו ולסביבה? זה מה שישפיע רבות על איכות הסביבה. (כן וגם על זיהום האוויר הסביבתי). ביטחון בתהליך החיים (וגם ביטחון בה') בחיים כנזכר מעלה יקרו ארועים נעימים פחות או יותר. חלק מהאנשים יקחו את מה שקרה בתור אתגר, בתור שיעור שיקדם אותנו בחיים. ויש שיראו ארוע שקרה בתור חומה בלתי עבירה שתוקעת להם את החיים ואין דרך מוצא. בטחון בחיים קשור גם לביטחון בה' להאמין בעצמנו ובה' שיש לנו את היכולת למצוא את הדרך הלאה בחיים. עבודה על הנושא עוזרת לנו להנמיך ולהעלים את החומה ולמצוא כיוון שבו נוכל להתקדם. אל תגידו בע"ה ותשאירו לו את העבודה, התחילו היום בעבודה וכשתתחילו ה' יעזור. שמחת חיים חיים טובים, שלמים וממצים, חיים שבהם אנו רגועים ושלווים, חיים שבהם אנו תורמים לסביבה והסביבה תורמת לנו, חיים של ייעוד והגשמה הם חיים אפשריים ורצויים בואו נצעד ונעבוד על מנת להגיע לחיים אלו, בואו ונתחיל במסע. ישנם מצבים שהאדם חייב תהליך של עזרה על מנת לשחרר את המתחים והדפוסים הלא סגורים שהוא סוחב מילדותו. אדם אדם ויכולת ההתמודדות שלו, אדם אדם והאירועים והטראומות שהוא חווה במהלך החיים. אם לא נשחרר את המתחים הרגשיים יום אחד הם יתגברו עלינו ויכריעו אותנו. כדאי להתחבר לתהליך השחרור על מנת שהחיים שלנו והחיים של הזולת, המשפחה, הילדים והקרובים לנו יהיו בטוב עם יכולת התמודדות ולא נמצא את ילדינו מגיבים כמונו. אנו לא משנים ומתעסקים עם תרופות זה לא התפקיד שלנו, לזה יש פסיכיאטר. אנו מקלים ומשחררים מתח וטראומות על מנת שהאדם יוכל להתמודד מול המציאות. במידה והוקל לאדם אפשר לבקש מהפסיכיאטר להוריד את המינון של התרופות. כולם רוצים 'לקום מחר בבוקר עם שיר חדש בלב' לשמוח בעמל יומנו ולהיות רגועים ושלווים בפנימיותנו, בעבודה ובמשפחה. שחרור מתח יעזור לנו למצות את חיינו ולחיות חיים טובים ומאושרים. במוח אחד- קינסיולוגיה אנו עובדים על שחרור חסימות מהעבר. דרך שחרור חסימות אלו נוכל לבחור פעולה הגיונית ומתאימה על מנת לטפל במצב/בעיה שעולה ולא לפעול מדפוסי ההתנהגות שסיגלנו לעצמנו, בדיוק אותם דפוסי התנהגות שכה מפריעים לנו. בהצלחה וגם אם הדרך קשה זה הזמן להתחיל!!! למענינו ולמען יקירנו יוסי גולד מטפל ומורה בשיטת מוח אחד 050-5452628 www.yossigold.co.il yossigold@bezeqint.net
Share by: