בלוג


בלוג


By my target 07 Jan, 2021
שיטת הטיפול "מוח אחד" אינה מתעסקת באופן ישיר בתוצאה- כלומר בסימפטום הנגלה לעין, אלא, בגורמים העמוקים, הרגשיים שהביאו תוצאה זו. לגבי מחלות ובעיות בריאות עובדים בשיטה על פי אותו עיקרון. על פי מוח אחד המשמעות של חולי או בעיות בריאות שהן תוצאה הנובעת מגורמים רגשיים הנמצאים במעמקי הנפש ובמעמקי התת מודע, ועדיין לא נתנו מענה לבעיות אלו ולכן פורצת המחלה. בספר קהלת נכתב "אשר עשה האלוקים את האדם ישר והמה בקשו חשבונות רבים" (קהלת ז' כ"ט) פסוק זה מדבר על האדם שמטבע בריאתו- יצירתו הוא נברא ישר עם עצמו ושלם עם מקומו, אך החיים מזיזים אותו מעמדה זו והוא מביא על עצמו חיים סבוכים, מפותלים ומורכבים. במקומות הללו האדם מאבד את יושרו ואושרו את שלומו ואת שלמותו. מקומות נפתלים אלו הם גורמי העומק למחלות ובעיות בריאות. הגוף הפיזי נותן ביטוי לקושי הרגשי הנחבא והנסתר. בברומטר ההתנהגותי שאתו אנו עובדים יש שלוש רמות הרמה הפשוטה הידועה- "מודע" מייצגת לנו את הידוע לנו. רמת "תת מודע" מייצגת לנו את שהחבאנו ומנענו מעצמנו ומהסביבה. רמת ה"גוף" העמוקה ביותר מייצגת את הלא פתור במודע ובתת מודע ורואים את זה ברמת הגוף- המחלות והקשים הבריאותיים. קשיים וחסימות רגשיות הם הם הפיתולים עליהם דיברנו. אלו גורמים להחלשת המערכת החיסונית וכתוצאה מכך לפגיעות פיזית. המחלה התוקפת את האדם נגרמת מאותה פגיעות פיזית. כמובן האזור שיפגע הוא אותו אזור שחלש מבחינה אנרגטית. בקורס מוח אחד מתקדם קורס- 4 כתוב "הסמכויות הרפואיות מכירות בכך שלפחות 70% מהכאבים אין כל סיבה קלינית ברורה. כאשר הסיבה לכאב אינה קלינית היא ברוב המקרים מנטאלית- רגשית. ההתייחסות לכאב כאל איתות, מסייעת לטפל בו ביעילות..." הסיבות העיקריות לכאב תמצאנה בדרך כלל ברגשותינו ובעמדותינו המנטאליות. המערכת החיסונית בגוף ישנה מערכת חיסונית משוכללת ביותר המכילה מרכיבים שונים כגון: מערכת הלימפה, כדוריות דם לבנות בלוטות באזורי גוף שונים בלוטת הטימוס ועוד. המחקר הרפואי יודע לתאר כיצד כל חלק וחלק פועל בתוך המערכת החיסונית על מנת למגר כל אויב. במצב הטבעי, הראשוני, נטול החסימות "הישר" המערכת החיסונית פועלת באופן שלם ומקיף ונותנת לגוף הגנה ומענה לכל הבעיות המגיעות מהגוף ומהחוץ. זהו המצב הבריא הטבעי הראשוני של האדם. אך האדם גדל והעולם מסביבו מורכב, לא אחת הוא נתקל בקושי או עומד מול מצב סבוך. הקשיים והמורכבות הם חלק מההתמודדות האנושית. מצבים אלו מעמידים במבחן את המערכת החיסונית. במצבים אלו של התמודדות נדרש האדם לתמוך ולחזק את המערכת החיסונית. חיזוק המערכת החיסונית כיום מראים מחקרים ושיטות טיפול שונות כי חיזוק המערכת החיסונית לא מתבצע דווקא על ידי חומר או תרופה אלא בעיקר על ידי אמצעים רגשיים כגון: תפילה, אמונה, רצון, צחוק, הנאה, רגיעה, מדיטציה, תרומה לזולת וכיוצא בזה חיזוקים רגשיים. משמע מכך שמצב רגשי משפיע ישירות על המצב הבריאותי- פיזי. שחרור מתח, חסימות רגשיות ואנרגטיות, כעסים, מתחים ושחרור דפוסי התנהגות יחזק באופן ישיר את המערכת החיסונית של הגוף ומכאן הגוף הפיזי יתחזק ויבריא. שיטת מוח אחד אינה שוללת את הסמכות הרפואית והשימוש בתרופות ובטיפולים קונבנציונאליים לריפוי. היא כן פועלת לשחרור חסימות ולחיזוק המערכת החיסונית בדרכים שונות בכך אנו מתמודדים עם בעיות בריאות באופן יסודי, ואף נותנת לגוף את האפשרות למניעת הישנות הבעיה בעתיד. על דרכי הטיפול ביתר פרוט ומענים שונים לבעיות בריאות אפרט במאמרי הבא. במאמר הקודם דיברתי על המציאות הרגשית שלנו שמשפיעה על המערכת החיסונית. וכן על מצב בו המערכת החיסונית נחלשת ובכך חושפת את האדם למחלות שונות וכאבים. "אין אנו רופאים" נאמר במאמר הקודם. הרופאים הוסמכו לבדוק את מצבו הבריאותי של הגוף, לאבחן מחלות, לתת מענה תרופתי או/ו להחליט על התערבות חיצונית כגון ניתוח וכו'. מהו אם כן תפקידו של המדריך בשיטת מוח אחד? תפקידו הוא למצוא יחד עם המודרך את הנושאים הרגשיים הלא פתורים שהביאו את האדם למצבו הנוכחי. לאחר מציאת הנושאים הרגשיים הללו אנו עובדים על שחרור החסימות הרגשיות, בכדי לאפשר לגוף לרפא את עצמו ולהחזיר את המערכת החיסונית למצבה הטבעי. עבודה משלבת בין הרפואה הקונבנציונאלית להדרכה במוח אחד בזמן מחלה יש לשיתוף פעולה בין רפואה קונבנציונאלית וטיפול מוח אחד יתרונות רבים. כאשר הרופא נותן תרופה יש לא אחת תופעות של דחית התרופה על ידי הגוף תופעות אלו נובעות ממתח רגשי סביב התרופה והמחלה, שחרור מתחים אלו מאפשר השפעה מרבית ומיטבית של התרופה וכן צמצום תופעות הלוואי. דוגמה נוספת במצב של טיפול בו זמנית יכולה להיות התקדמות בתהליך ההחלמה של הגוף ובהתאם להתקדמות זו יתאים הרופא את המשך הטיפול התרופתי. הדרכה שיטת מוח אחד מחזקת את הגוף ומאפשרת לו תהליך החלמה מהיר יותר. במידה והרופא מחליט על התערבות כירורגית עוזרת השיטה להורדת מתחים סביב התהליך הרפואי הצפוי וסיכויים טובים יותר להצלחה של הטיפול הרפואי. במקרים מסוימים כאשר הרופא המטפל מאשר דחית הניתוח עבודה במוח אחד יכולה להשפיע על הצורך בניתוח. המודרך- המטופל הוא הסמכות העליונה בתהליך הטיפולי. תפקיד הגורמים המקצועיים ללוות אותו ולתת לו את הכלים הידע והכוחות להגיע לבחירה מלאה מתוך מגוון האפשרויות העומדות לפניו. תהליך העבודה בתהליך העבודה נזהה את הנושאים הרגשיים הטעונים הטורדים את שלוות הנפש ומביאים את הגוף למצב של קושי או חולי. נשחרר חסימות פיזיות ואנרגטיות, נשחרר את המתח סביב נושאים לא פתורים כגון: קשר עם הורים, הצורך לרצות, מערכת צפיות שלא עמדנו בהם, חסימות לחיבור אל העצמי, מודעות וכו'. חלק בלתי נפרד מתהליך הטיפול הוא איתור "גיל סיבה". המושג "גיל סיבה" הוא ביטוי לגיל אשר בו חווינו חוויה משמעותית שלא עיבדנו אותה עד היום. יש לזכור כי בזמן מתח אנו מפעילים את המוח האחורי- את ה- c.i.a. , המוח הקדום, מערכת ההישרדות. ה-c.i.a. משווה בין האירוע של היום לאירועים דומים בעבר ומעלה זיכרונות כיצד פעלנו במקרים דומים. התוצאה היא שמתוך חוסר בחירה וחוסר מודעות אנו פועלים בהווה לפי דפוסי העבר ללא תהליכי בחירה אמיתיים ושיקול דעת. לפני סיכום מצב חולי בגוף האדם איננו המצב הטבעי של האדם. מצב זה איננו נגרם בגלל תזונה לא נכונה או בגלל זיהום האוויר אלא הגורמים למחלה הם: הכעס, החרדה, רגשות שנאה ונקמה, חוסר חום ואהבה ועוד. יש "מצב" למצב טבעי? ילד הגדל במשפחה תומכת ואוהבת, ילד המרגיש בסביבתו הקרובה בטוח ומוגן ומצויד במערכת חיסונית חזקה יותר. לילד זה הציוד הדרוש והכלים החיוניים להתמודד עם קשיים ובעיות שעלולים להיווצר במהלך חייו. חשוב שההורים יהיו עם עין רואה אוזן קשובה ושיקול דעת רגיש לקלוט את המצב של הילד. כשיש שינוי במצב התקין כדאי להורה לבדוק את עצמו כיון שהילד הוא ה"ברומטר" לתהליכים בקן המשפחתי. שחרור מתחים בקן המשפחתי יחזיר את אנשי הבית כולם לבריאות ותפקוד מלא. בהצלחה וגם אם הדרך קשה זה הזמן להתחיל!!! למענינו ולמען יקירנו יוסי גולד מטפל ומורה בשיטת מוח אחד 050-5452628 www.yossigold.co.il yossigold@bezeqint.net
By מוח אחד בעסקים 07 Jan, 2021
מוח אחד בעסקים איך ניתן בעזרת שיטת מוח אחד לשחרר חסמים ולהצליח בעסקים. בחיי היומיום ובעסקים, רוב רובן של ההחלטות והחשובות שבניהן שמתקבלות, אנו מקבלים אותן תחת לחץ ובדרכים שגוייות שיעלו לנו אחר כך בהרבה עוגמת נפש והפסד כלכלי ואנושי רב. במאמר זה אני רוצה להציע הצעה אחרת לקבלת החלטות ויישומן לרווחתינו (הרגשית הכלכלית והחברתית) ולרווחת הסובב אותנו. התהליך המוחי בזמן קבלת החלטות הוא תהליך מורכב, ואנו רוצים לקבל החלטות ממקום נכון ובדרך הנכונה. מוח יש שתי דרכי פעולה: הדרך הראשונה שמייחדת את האדם על פני החיה היא פעולה מהמוח הקדמי (הניאו קורטקס) שהוא מותר האדם מן הבהמה חלק במוח שקיים רק אצל היצור האנושי. כשהאדם מפעיל את המוח הקדמי יש לנו את היכולות קריאה, כתיבה, הבנה והיגיון, דיבור, יצירה ותכנון, מציאת פתרונות יצירתיים (מוח קדמי ימני) ורציונאליות של הפתרון והורדתו לביצוע (מוח קדמי ימני). כשהמוח הקדמי מתפקד עם שתי אונותיו ההחלטות והביצועים יהיו מאוזנים ונכונים. אבל בניגוד למוח הקדמי יש לנו את המוח האחורי- המוח השורד (המערכת הלימבית, מוח החיה) ברגע שהמוח השורד מזהה סכנה אמיתית או מדומה שקשורה למערכת ההישרדות שלנו מהעבר (ריח, תו פנים של מישהו שאיים עלינו, פינת רחוב, צליל קול, צורת גוף וכו') מערכת ההישרדות תידלק אוטומטית ומהר מאד, הורמון חרדה ואדרנלין יופרשו לדם ובמקום לבחור תגובה נגיב על פי דפוסי העבר. לצערנו המוח השורד עובד חלק גדול מהיום, ובעיקר, בצמתים החשובים בהחלטות המשמעותיות בחיי היומיום בבית ובמשפחה כשברוב המקרים אין שום סיבה הגיונית לזה. אחד הסימנים הבולטים שקיבלנו החלטה מהמוח השורד הוא: כשנגמרת המלחמה, אנו נרגעים, המוח האחורי מפסיק לשלוח הורמוני חרדה והמוח הקדמי חוזר לשלוט ותפקד מגיעה לנו ההרגשה שמה שעשינו לא היה נכון וטעינו בתגובה שלנו אנו מרגישים את הטעות, לפעמים נבקש סליחה ומחילה, פעמים נרגיש את זה רק בתוכנו ופעמים (וזה הגרוע ביותר) נמצא הצדקה עצמית לפעולתנו. (כמו בעל מכה שאומר "אם לא אתן מכות היא לא תלמד אף פעם") כשאנו מגיבים ממוח קדמי נוכל להיות יצירתיים ובוחרים בהתאם לסיטואציה העכשווית התגובה היעילה ביותר כרגע. וכשנגיב ממוח אחורי נמחזר דפוסי עבר לא הולמים בסיטואציה הנתונה אין בחירה בהווה ומעשינו יכשילו את כל הנוגעים בדבר וכמובן את עצמנו. כשאנו באים לפתוח עסק דפוסי עבר מהמוח האחורי מחליטים לנו. (כמו במה עסק אבא או בדיוק הפוך, עבדנו במקום והיה שם סיוט, אני שונא אדם מסוים ולכן אתרחק ממקצועו או אתקרב בכדי להרוס אותו, בטחון או חוסר ביטחון שספגנו בבית, תפיסות על כסף 'אצלנו אף פעם אין כסף' וכו') כשאנו בוחרים עובדים ושותפים אנו בוחרים על פי דפוסי עבר. (מישהו דומה או הפוך לאיש שפגע בי) כשיש מינוס בבנק איך נגיב (התעלמות, כעס, שוק אפור או בחירה של תהליך בחירי לטיפול במינוס, סכסוך עם אדם מעסיק/ עובד, כשאדם מחפש עבודה האמונה שלו מהעבר תקשה או תעזור על מציאת עבודה טובה. כשאדם בחרדה הוא אינו יכול לבחור בפעולה הנכונה אלא החרדות מוליכות אותו אל בחירות מוטעות על פי חרדותיו. בתהליך העבודה במוח אחד נשחרר את הצורך היומיומי למוח השורד להשתלט וניתן למוח הקדמי השקול והבחירי לתפקד במיטבו כך נגיע להחלטות בחיריות ומושכלות. החלטות אלו יעזרו לנו לקדם ולהתקדם בעסק ולהגיע להצלחה בכל מקום. בכדי להגיע להצלחה רצוי שנבדוק כל החלטה והחלטה שלנו אם היא מתבצעת מהמוח הקדמי או האחורי, ואם היא מהמוח האחורי זה מזיק לעסקים (ולחיים בכלל) טיפול ושחרור מתח יעזרו לאדם לקבל את החלטה הנכונה שתחסוך הרבה כסף ועוגמת נפש. כולם רוצים 'לקום מחר בבוקר עם שיר חדש בלב' לשמוח בעמל יומנו ולהיות רגועים ושלווים בפנימיותנו, בעבודה ובמשפחה. שחרור מתח יעזור לנו למצות את חיינו ולחיות חיים טובים ומאושרים. במוח אחד- קינסיולוגיה אנו עובדים על שחרור חסימות מהעבר. דרך שחרור חסימות אלו נוכל לבחור פעולה הגיונית ומתאימה על מנת לטפל במצב/בעיה שעולה ולא לפעול מדפוסי ההתנהגות שסיגלנו לעצמנו, בדיוק אותם דפוסי התנהגות שכה מפריעים לנו. בהצלחה וגם אם הדרך קשה זה הזמן להתחיל!!! למענינו ולמען יקירנו יוסי גולד מטפל ומורה בשיטת מוח אחד 050-5452628 www.yossigold.co.il yossigold@bezeqint.net
By תעצומות הנפש 08 Sep, 2020
העצמה רגשית (ההתמודדות עם הרגש ולהגיע לחוסן רגשי) מציאות החיים השוחקת, היומיומית. ההתמודדות מול קשיים רגשיים, מלווה את האדם מיום היווצרו. כל אדם ואדם מתמודד מול קשיים. לפעמים הוא מצליח ויוצא מחוזק ולפעמים הוא נופל. בואו וגלו מה יש לטיפול במוח אחד להוסיף לכל אחד ואחד. אתגר רגשי מציאות החיים המורכבת מעמידה בפנינו אתגרים רגשיים יומיומיים קשה אפילו לפרט כיוון שזה עולה כל הזמן. העירו לנו, פגעו בנו, דחפו אותנו בתור, פנצ'ר ברכב, אבד דבר מה, ראינו מצב חיצוני שנגע לנו במקום לא סגור ועוד ועוד. אנו נגיב מדפוסי ההתנהגות שיושבים אצלנו עוד מגיל צעיר. כעס, זעם, אלימות, היסטריה, היעלמות, דמעות, מלחמה הם חלק מהדפוסים שיושבים אצל כל אחד ואחד. אם נרגיש שאיננו יכולים להתמודד טוב שנראה מישהו שיוכל לעזור לנו. בכדי שיהיה טוב עכשיו. אחרת במצבי קיצון ההתמודדות תהא קשה שבעתיים. דיכאון דיכאון הוא דפוס מסויים המקובל אצל חלק מהאוכלוסייה. דפוס ידוע מהעבר שלנו שכשמגיע קושי אנחנו נסוגים אליו. מילים והבטחות לא יעזרו זה דפוס קבוע. בעבודה במוח אחד נוכל לשחרר דפוס זה ולהגיע לבחירה חופשית. פחדים וחרדות פחדים זה מנגנון טבעי אצל האדם שמתחילים בגיל צעיר ביותר שלוש עד שש שנים. כשהילד חש ביטחון הבנה וקבלה של הפחדים, ומרגיש שיש לו על מי לסמוך בבית מי שיגן וישמור עליו, פחדים אלו יעלמו במהלך הגדילה. אבל, אם מזלזלים בהרגשה שלו (אין מפלצות כאן) או שגם ההורים שרויים בחרדות משלהם החרדות יתעצמו ויתפסו חלק נכבד בחיי האדם. זה לא יעבור לבד. שחרור מתח הוא הכרחי במצב זה. (גם למי שנעזר תרופתית להקלה, כדורים אלו לא פותרים את הבעייה אלא רק מקהים אותה.) O.C.D הפרעה טורדנית כפיתית הפרעות טורדניות שחוזרות על עצמן כל כך הרבה פעמים עד שזה משבש את מהלך חיינו ומביא אותנו לחיים של חוסר בחירה משווע. (אנחנו לא בוחרים לנקות או לא, לשטוף ידיים או לא.) בין ההפרעות המקובלות: ניקוי וסדר כפייתי, שטיפת ידיים, בדיקה שלא שכחנו לנעול, שהחזרנו למקום, שהתפילין מונחות במקום, שאמרנו 'שמע' כמו שצריך, לחזור על פעולה פעמים רבות ועוד ועוד. פעולות אלו מתגברות ומתעצמות בזמן מצבי מתח קיצוניים. החיים יכולים להיות טובים בואו וביחד נשחרר התנהגויות אלו. מתחים כעסים היסטריה מי מאיתנו לא כועס? אבל לחלק הכעס 'הורס כל חלקה טובה' בחיים עם עצמו, בבית, בעבודה ועם חברים. כעס נובע מזה שראינו, חשנו משהו מחוץ לנו וזה נגע אצלנו בנקודה לא סגורה, ובגלל זה הופעלה מערכת ההישרדות והגבנו כמו שאנו רגילים, כמו שראינו בילדותינו. הגיע הזמן לשים למתחים ולכעסים סוף. וזה אפשרי!!! מי לא יצביע בעד חיים טובים לנו למשפחתינו לעובדים איתנו ולסביבה? זה מה שישפיע רבות על איכות הסביבה. (כן וגם על זיהום האוויר הסביבתי). ביטחון בתהליך החיים (וגם ביטחון בה') בחיים כנזכר מעלה יקרו ארועים נעימים פחות או יותר. חלק מהאנשים יקחו את מה שקרה בתור אתגר, בתור שיעור שיקדם אותנו בחיים. ויש שיראו ארוע שקרה בתור חומה בלתי עבירה שתוקעת להם את החיים ואין דרך מוצא. בטחון בחיים קשור גם לביטחון בה' להאמין בעצמנו ובה' שיש לנו את היכולת למצוא את הדרך הלאה בחיים. עבודה על הנושא עוזרת לנו להנמיך ולהעלים את החומה ולמצוא כיוון שבו נוכל להתקדם. אל תגידו בע"ה ותשאירו לו את העבודה, התחילו היום בעבודה וכשתתחילו ה' יעזור. שמחת חיים חיים טובים, שלמים וממצים, חיים שבהם אנו רגועים ושלווים, חיים שבהם אנו תורמים לסביבה והסביבה תורמת לנו, חיים של ייעוד והגשמה הם חיים אפשריים ורצויים בואו נצעד ונעבוד על מנת להגיע לחיים אלו, בואו ונתחיל במסע. ישנם מצבים שהאדם חייב תהליך של עזרה על מנת לשחרר את המתחים והדפוסים הלא סגורים שהוא סוחב מילדותו. אדם אדם ויכולת ההתמודדות שלו, אדם אדם והאירועים והטראומות שהוא חווה במהלך החיים. אם לא נשחרר את המתחים הרגשיים יום אחד הם יתגברו עלינו ויכריעו אותנו. כדאי להתחבר לתהליך השחרור על מנת שהחיים שלנו והחיים של הזולת, המשפחה, הילדים והקרובים לנו יהיו בטוב עם יכולת התמודדות ולא נמצא את ילדינו מגיבים כמונו. אנו לא משנים ומתעסקים עם תרופות זה לא התפקיד שלנו, לזה יש פסיכיאטר. אנו מקלים ומשחררים מתח וטראומות על מנת שהאדם יוכל להתמודד מול המציאות. במידה והוקל לאדם אפשר לבקש מהפסיכיאטר להוריד את המינון של התרופות. כולם רוצים 'לקום מחר בבוקר עם שיר חדש בלב' לשמוח בעמל יומנו ולהיות רגועים ושלווים בפנימיותנו, בעבודה ובמשפחה. שחרור מתח יעזור לנו למצות את חיינו ולחיות חיים טובים ומאושרים. במוח אחד- קינסיולוגיה אנו עובדים על שחרור חסימות מהעבר. דרך שחרור חסימות אלו נוכל לבחור פעולה הגיונית ומתאימה על מנת לטפל במצב/בעיה שעולה ולא לפעול מדפוסי ההתנהגות שסיגלנו לעצמנו, בדיוק אותם דפוסי התנהגות שכה מפריעים לנו. בהצלחה וגם אם הדרך קשה זה הזמן להתחיל!!! למענינו ולמען יקירנו יוסי גולד מטפל ומורה בשיטת מוח אחד 050-5452628 www.yossigold.co.il yossigold@bezeqint.net
By my target 07 Sep, 2020
לחיי הזוגיות הנפלאה זוגיות זה נושא מאתגר שיש בו הרבה מן הקשיים והחיים שחווינו בילדותינו, מה שראינו בבית הוא חלק מתפיסת העולם שלנו בחיים, או כמו שאומר שאול טשרניחובסקי רופא הילדים המפורסם של תל אביב בשירו: הָאָדָם אֵינוֹ אֶלָּא... / שאול טשרניחובסקי הָאָדָם אֵינוֹ אֶלָּא קַרְקַע אֶרֶץ קְטַנָּה, הָאָדָם אֵינוֹ אֶלָּא תַּבְנִית נוֹף־מוֹלַדְתּוֹ, רַק מַה־שֶּׁסָּפְגָה אָזְנוֹ עוֹדָהּ רַעֲנַנָּה, רַק מַה־שֶּׁסָּפְגָה עֵינוֹ טֶרֶם שָׂבְעָה לִרְאוֹת, כָּל אֲשֶׁר פָּגַע בְּמִשְׁעוֹלֵי־טְלָלִים יֶלֶד מִתְלַבֵּט, נִכְשָׁל עַל כָּל גּוּשׁ וְעִי־אֲדָמָה, כלומר כל מה שספגנו בעודינו ילדים רכים איך הייתה הזוגיות של ההורים, מה זה גבר מה זה אישה, מי שולט מי הדמות הטובה ומי הרעה רבים? מתפייסים? אלימות? כעסים? זה בעצם יוצר אצלינו את תפיסת החיים בכלל וזוגיות ומין ומגדר בפרט. 1. בראייתך ולפי ניסיונך עם מטופלים, מדוע הזוגיות כל כך חשובה לנו? בספר בראשית (ומתי כספי שר) כתוב "לא טוב היות האדם לבדו..." כלומר ההצעה היא להיות בזוגיות, אבל, זוגיות זה עסק מלא אתגרים, קשיים ומלחמות וגם ניסיונות להגיע לפתרון, לעבוד על הקשיים,להתמודד, להכיל, לתת מרחב, לקבל ולהתמודד. לכן על השאלה אם אנחנו רוצים זוגיות שואפים אליה ואולי אפילו מתאבדים עליה (וממנה) זו שאלה אישית לכל אחד בהתאם לאירועי חייו ומה שהוא ספג בעודו קטן. 2. למה זוגיות זה נושא כל כך מאתגר. כשאנו חיים בזוגיות ואולי יותר מזה שאנו חיים תחת חוזה חתום (הסכם נישואין) בן/בת הזוג הוא האדם הכי קרוב אלינו ולכן גם מפעיל אצלנו הכי הרבה אמוציות רגשות כעסים, מתחים, לחצים ולפעמים גם אלימות או בקיצור, מפעיל לנו את מערכת ההישרדות כלומר הורמון חרדה, אדרנלין, מה שהיה הוא שיהיה- מיחזור דפוסי התנהגות שאותם סיגלנו לנו עקב אירועי העבר. התהליך כל כך מהיר ובמצב רגיל אין לנו שום יכולת להגיב ולפעול אחרת. תזכרו בלי טיפול- מה שהיה הוא שיהיה אפילו שאלו תגובות נוראיות. תהליכי הבנה וחיבור אל התת מודע העמוק שגורם לנו לפעול על פי דפוסי ההתנהגות יכול לשחרר מתח זה ולהגיע למשהו יותר מובנה, יותר טוב, יותר בחירי. 3. יש אנשים שמאוד מתקשים למצוא זוגיות ולהתחיל קשר. מה יכולות להיות הסיבות לכך? כל בן אדם מגיע אל הקשר עם "רשימת מכולת" ובעצם עם שתי רשימות מכולת שבדרך כלל מנוגדות זו לזו. אחת של המודע, מה שאנחנו חושבים שאנחנו יודעים והשנייה מורכבת ומסובכת שהיא מהתת מודע רשימת החוויות, בעיקר השליליות שעיצבו את חיינו: ההורים, הזוגיות שלהם, המתח בניהם, הפרדות/ההשלמות שלהם, המיניות, המראה וכו'. כשאנו ניגשים לסוגיה זו שתי הרשימות מתנגשות מתערבלות ויוצרות אתגרים לא פשוטים ולכן כל כך קשה לנו למצוא את הנעלם הבלתי מושג הזה. רק שנטפל ונבין מה הן שתי הרשימות ומה נכון ומה זו הרגשה מוטעית נוכל ליישב את שתי הרשימות יחדיו. 4. מדוע כל כך הרבה זוגות חווים סכסוכים, מחלוקות קשות, רגשות שליליים ומשברים? כאשר כבר מצאנו בן זוג עם מגבלות הבחירה הלא מודעת שלנו או לייתר דיוק האין בחירה, ברגע שהורמון האהבה- האוקסיטוצין יסיים את תפקידו (וזה קורה בממוצע 7 חודשים אחרי החתונה) עולים כל הקשיים ומערכת ההישרדות מתחילה לפעול את פעולתה (להזכיר: בגלל שבן הזוג נהייה האדם הכי קרוב לנו) ועולים ויכוחים, הכי מטופשים שאפשר, כמו איך לשטוף כלים, אם כלי מלוכלך יכול לשהות בלילה בכיור, באיזה כיוון יש לשים את הנייר טואלט וכו' וכו'. לו רק יכולנו לראות את הדברים מלמעלה ולא להיכנס לדפוסי התנהגות אלו, החיים היו הרבה יותר טובים ומהנים. ואולי נבין שיש דברים יותר חשובים מהכיוון שנייר הטואלט מסודר... 5. בתוך זוגיות מתמשכת יש הרבה פעמים בעיות בתקשורת. מהיכן הם נובעים? בזוגיות נושא ההישרדות הוא המשמעותי ביותר (לצערנו) ובמקום לדבר ולשחרר דפוסים אלו כל אחד מבני הזוג מתקפד (מסתגר כמו קיפוד בזמן מצוקה) ושולח קוצים ודוקר את כל מי שמתקרב אליו ומנסה לגעת. מציאות זו יוצרת קצר גדול בתקשורת עד כמעט שאין תקשורת. רחל שפירא כתבה "כשאתה חיוור מצער מתחפר בשתיקתך" חלק מהאנשים ובעיקר הגברים שיש להם צער וקושי כמאמר השיר הם מתחפרים בשתיקתם החלק השני יחפור וינסה לתקשר בכוח ובזה נוצר נתק גדול. לו רק ידענו להכיל את השני ולדבר במקומות המתאימים נוכל להקל בנושא התקשורת. 6. האם בשיטת מוח אחד ניתן לסייע לאנשים במציאת זוגיות? כיצד? ברגע שאנו משחררים דפוסי התנהגות בקשר לבן זוג האידיאלי נוכל להגיע לבחירה נקייה ומסודרת. נושאים אלו חבויים עמוק בתת מודע שלנו בלי עזרה ועבודה עם מטפל חיצוני ייתכן ולא באמת נגיע לבחירה הטובה ביותר. על מנת לטפל נצטרך לצלול אל התת מודע ולשחרר משם דפוסים קדומים. עדיף למצוא לזה שיטות שמדברות עם התת מודע ולא שיטות שבנויות רק על מילים ומילים. כאשר נשחרר את החסימות בתת מודע האדם יוכל להגיע לבחירה טובה ומושכלת. (שימו לב! לא המטפל הוא זה שבוחר אלא תהליך שחרור המתח יקל לאדם להגיע לבחירה שלו.) 7. ובאשר לזוגות קיימים, מהו התהליך הטיפולי שניתן לבצע? בעצם בכל זוג עולות בעיות אתגרים ושעורים מתהליך והתקדמות החיים ונושאים שעולים בחיים. כל אחד צריך כל יום לתת פתרונות לחיים, לבעיות שעולות. כל אחד צריך עזרה לפתור את הבעיות ולתת תשובה מהמוח הקדמי. לעיתים העזרה יכולה להיות עצמית אבל ברוב המקרים אנו צריכים עזרה ממטפל מבחוץ. כיוון שהנושאים שעולים קשורים לדפוסי ההתנהגות שלנו בעבר עדיף בעיניי שכל אחד ילך לטיפול לשחרר דפוסים אלו ולא לעמת אחד מול השני בטיפול זוגי. רק כך נוכל שחרר את מערכת ההישרדות ולפעול ולהגיב מהמוח הקדמי- ממקום של בחירה. 8. לאור ניסיונך, מה התוצאות שניתן להשיג בטיפול? כיצד משתנה הזוגיות? בטיפול מוסדר של שני הצדדים כל אחד בבעיותיו אפשר להגיע לבחירה נקייה וחופשית כך נוכל להגיב לבן הזוג ממקום של בחירה ולא ממקום של איום. האיום כאן הוא כמו משחק פינג פונג אחד מכה והשני מכה יותר חזק והראשון עוד יותר חזק עד שהכדור מתפוצץ או מפסידים במערכה. עדיף ששני בני הזוג ילכו לטיפול, אבל, כיוון שזה לא תמיד קורה אז אפשר שרק אחד ילך לטיפול וכך לא יהיה מי שיחבוט בחזרה וכך המערכת המשפחתית תירגע. יש לזכור תמיד שבתוך המערכה הזו או אולי אפילו כדורי המשחק במערכה זו הם הילדים ואם לא נצליח להרגיע במיידית הם אלו שיקבלו את המכות, החבטות, הפציעות והנפילות. קישור למאמר של גידול ילדים 9. מיניות האדם את מטפלים בזה גם? מיניות היא דבר טבעי שמתפתח אצל האדם בגיל ההתבגרות בזכות הורמוני המין שמתפתחים בגיל זה. המיניות מתפתחת בהתאם למציאות האדם מה תפיסת המיניות בבית, הסוד או הגילוי במיניות ועד איפה, מה ראינו בבית ומה חווינו פגיעות מיניות בבית או מחוץ לבית כך מתגבש עולמינו המיני ותפיסת המיניות שלנו. (בפגיעות מיניות כמובן יכולות להגיע לפני גיל ההתבגרות ואז האדם מקבל תמונה מעוותת ביותר של נושא המיניות.) כמו בכל תהליך עבודה של מוח אחד אנו משחררים תפיסות אלו בכדי להגיע לבחירה בנושא המין, כדי לא לפגוע באחרים ובעצמנו. הייתי מעלה כאן עוד נושא משמעותי במיניות. לפעמים המיניות (והאוננות)נראית כמו חטא, כמו פשע נוראי (איסורים דתיים) ואז האדם הולך כל היום עם תחושות קשות ביותר בקשר לדימוי העצמי שלו. דימוי זה משפיע עמוקות על האדם ועל תפיסת עולמו. חשוב ביותר לשחרר נושאים אלו ולקבל שזה חלק מעולם המתבגרים. (רבי נחמן אומר שאם זה קרה יש להגיד את התיקון הכללי 10 פרקי תהילים וללכת הלאה, לא להתבכבש בביצת האיסורים וההלקאות העצמיות הנוראיות) 10. ובקשר לנטיות מיניות שונות? מה גם בזה אפשר לעזור? נטיות מיניות הם שוב על סמך אירועים ומקרים שקרו לאדם בילדותו. (ולדעתי זה לא קשור לגנטיקה, מי צועק ראשון?) טראומות ופגיעות מיניות אף שהם לא זכורות במודע (גבר שנפגע מינית בצעירותו עלול להבין ולהימשך לאותו אירוע, לאותו דמות הפוגע. אישה שנפגעה עלולה להירתע מדמות הפוגע לברוח ממנו וייתכן ותעדיף בחורה... תתרחק מחיי מין ותראה אותם בתור סיוט או דווקא תימשך למקומות שהיא חוותה בתור מיניות יתר) כמובן במערכת זו אי אפשר שלא להכניס את דמות האב, דמות האם ולמי הילד נמשך או מרגיש דחייה. אנו כמובן לא עושים "טיפולי המרה"אלא עובדים לשחרר את הטראומות ולעזור לאדם להתחבר למי שהוא באמת בלי כיסויי הטראומות והאירועים שהיו לו במהלך חייו. להגיע לאדם האמיתי שבתוכו ואהוב ולקבל את עצמו. לפעמים ההגדרות החדות האדם הזה הומו האישה הזו לסבית הם אלו שמקשים ומקטלגים כל אחד. אם באמת נגיע לפנימיות הנקייה שלנו אולי באמת נהייה אנחנו עצמינו מי שאנחנו. 11. מה בקשר לפרידות? אנו רואים פרידות, גרושין, הפסקת קשר זוגי בתור טראומה שקשה להשתחרר ממנה אפשר לעזור שם, במקומות אלו שיכולים לות את האדם לאורך שנים בתור טראומה שלא נותנת לו להמשיך מחייו מתוך בחירה? פרידה גם שהאדם בחר להיפרד אדם חווה את זה בתור טראומה הייתה זוגיות קודם עם הטוב ועם המוטב של זוגיות זו. אני מכיר מקרים רבים שחלום הזוגיות הקודם אף שהיו בה דברים קשים ומאתגרים לא נותן לנו מנוח לרגע, ובעיקר בזמנים שקשה לנו אנו חוזרים לחלומות שלנו באותו הקשר. זה בהחלט מפריע לחיים להתקדם ולנווט את חיינו אל עבר שאיפות ליבינו. שחרור ולהגיע לבחירות חדשות יאפשר לנו לשוב לכיסא הנהג של חיינו ולהתחיל לנווט אותם למרות האירועים והקשיים אל עבר המטרה של חיינו. יוסי ולסיכום האם אתה חושב שבאמת יש איזה מוצא לכל קשיינו? או נידונו לעולם של קושי וסבל? אני רואה מניסיוני הרבה זוגות ואנשים שסובלים ונמצאים במתח ואני רואה את תהליך השחרור, ההקלה, וההליכה לקראת חיים יותר טובים וממצים, חיים בהם נגיע להתמלא בטוב של כל אחד ואחד. לא נועדנו לסבול ולהוריש את הסבל הזה לדורות הבאים. נועדנו לטוב, לחיים טובים וזה אפשרי. כל מה שנותר לכם זה לשים את היד על הלב ולהקשיב מה הוא אומר לכם, ואם הוא אומר שהגיע הזמן לקבל עזרה מצאו את האדם המתאים ולכו על זה, לכו לקבל עזרה בכדי לעזור לעצמכם ולאנשים שהכי יקרים לכם. אל תחכו זה הזמן לשים את היד על הלב ולהרגיש ולחוש. בהצלחה וגם אם הדרך קשה זה הזמן להתחיל!!! למענינו ולמען יקירנו יוסי גולד מטפל ומורה בשיטת מוח אחד 050-5452628 www.yossigold.co.il yossigold@bezeqint.net
By יוסי גולד 07 Sep, 2020
בעיות למידה לפי שיטת מוח אחד / יוסי גולד מח אחד בעיות למידה בעיות למידה הן נושא מוכר ולא כל כך חביב. אנו מכירים בעיות למידה מסוגים שונים כגון דיסלקציה- חוסר יכולת לקרוא. דיסגרפיה- חוסר יכולת לכתוב. דיסקלקולציה- חוסר יכולת חשבונאית. בעיות קשב וריכוז- קושי בריכוז במשימה מסוימת (או כמה). היפראקטיביות- עודף פעילות מוחית-גופנית שגורם לתזזיות יתר ועוד. כיום יש ביכולתנו לאתר בכל כתה קשיים שונים ולהצביע בנקל על הילדים שלא מסתדרים ולא משתלבים ב"מערכת החינוכית" ילדים שלא אחת קמים אומללים בבוקר ומגיעים לעוד יום של קושי ותסכול עמוק. תסכול הנובע מעוד יום עוד שעה ואפילו עוד רגע של התמודדות מול עוד אי הצלחה, עוד כשלון עוד נפילה, עוד מתח, עוד צעקות ומריבות (וגם... עוד תסכול של המורה וההורה) בכל כתה ישנם כמה וכמה ילדים שהם "מאתגרים" כלומר דורשים מהמורה מההורים ומהסביבה מאמץ יתר למציאת פתרונות ודרכים שונות וחדשות על מנת לקדמם ולהביא אותם למיצוי טוב יותר של יכולתם. במערכת החינוכית הקונבנציונאלית ישנה מערכת מסועפת של שיעורי עזר, תגבורים, אבחונים, עצות והצעות, חומרים ותרופות, ובמקרים מיוחדים אף העברה לכיתה מקדמת/ משלבת או בית ספר לחינוך מיוחד. (אני לא בא לשפוט אלא לתאר מצב). ראה גם במאמר המסע מארץ יצורי הפרא אל ארץ הבחירה החופשית. במצבי מתח יומיומיים במקום שיעבוד המוח הקדמי, הלומד, לא עובד ובמקומו מערכת ההישרדות עובדת שמשם אין יכולת ללמוד. מוכנות ללמידה על פי מוח אחד במוח אחד אנו עובדים להכין את המוח ללמידה, כלומר, לאפשר לילד להפעיל את המוח הקדמי ולא את האחורי על מנת שהלמידה תתאפשר. ברגע שילד/ מבוגר יגיע ללמידה מהמוח הקדמי וכן יפעיל את שתי אונות המוח הקדמיות בו זמנית למידה תוכל להתאפשר. (לשתי אונות המוח תפקיד שונה ולכן לכל פעילות הפשוטה ביותר כגון קריאה וכתיבה, ביטחון עצמי, לא לכעוס טוב לו לאדם שיעבוד עם שתי אונות המוח הקדמיות) אחד הנושאים החשובים הוא לשחרר את הטראומות על מנת שנוכל באמת ללמוד מהמוח הקדמי. נושא שני דרך תרגילים פשוטים וקלים אנו עוזרים למוח לשחרר מתח ולפעול נכון כך תתאפשר למידה קלה וזורמת. (עושים שרירים למוח) המצב האידיאלי על פי מוח אחד זה לאפשר לילד להגיע לבית הספר בבוקר מבלי להרגיש מאוים להפעיל אך ורק את המוח הקדמי על שתי אונותיו וכך ייטב לו, ללימודיו, לחבריו למוריו ולהוריו. אם אנו בתור הורים, מורים וצוות נאפשר את הרוגע והשלווה את הביטחון בתהליך הלמידה ואת הביטחון של האדם בעצמו וביכולתו נגלה שנוכל לאפשר לילד לעבור מתהליך של תחושת איום לתהליך של למידה לא על ידי שינון ותסכול נוסף, אלא, על ידי זה שנפגוש תלמיד רגוע ושלו שפועל מתוך המוח הקדמי ומצליח בכל משימותיו. וגם אם הדרך קשה זה הזמן להתחיל!!! למענינו ולמען יקירנו יוסי גולד מטפל ומורה בשיטת מוח אחד 050-5452628 www.yossigold.co.il yossigold@bezeqint.net
By my target 16 Sep, 2019
כולנו במקור- בטבע שלנו יצורים שורדים שעובדים עם המוח השורד, עם הטוב והרע שבו.. לפני דורות כשהאדם חי בג'ונגל חיות טורפות נחשים ושאר מרעין בישין ארבו לו בכל פינה, והשגת מזון הייה חלק בסיסי בהישרדות מערכת ההישרדות הייתה בסיס לקיומינו. ברגע שמישהו היה איטי או פעל בדרך לא נכונה גורלו נחרץ לטרף, או לחילופין ,הוא ומשפחתו מתו מרעב. לכן, במצבים אלו מערכת ההישרדות הייתה חשובה ביותר לאדם, ואצל מי שהיא לא תפקדה היטב הוא לא שרד. ישנם כמה וכמה תהליכים במערכת ההישרדות הידועים כ "הילחם ברח או קפא (ויש עוד...) כלומר במצב הישרדותי נגיב לפי אחד ממצבים אלו נילחם או נברח או נקפא במקום כל אחד לפי הדפוסים הקדומים שלו מה שהוא ראה או התנסה בילדותו שלו. כאשר יש מתח אנו מפעילים את המוח השורד ומגיבים לטוב ולרע . מערכת ההישרדות היא מערכת חשובה ביותר אנו מפעילים אותה כשאנו בסכנה אמיתית , כגון: כאשר אנו פוגשים נמר או נחש בדרך, כאשר יש שריפה או נהג חותך אותנו בכביש בפראות, כשמישהו בסביבתנו נפצע ואנו צריכים להגיב במהירות וביעילות ,כשמישהו מתקיף אותנו ומאיים עלינו ועוד ועוד. מערכת ההישרדות עובדת במהירות וביעילות . מזהה את הסכנה מכינה את הגוף לפעולה (מספקת לו דלק שתהייה אנרגיה לפעול) ומשווה את דפוסי העבר ופועלת לפי מה שהיה בעבר. (אם האדם שרד מצב דומה יש להניח שהפעם הוא ישרוד גם.) אבל ואבל גדול לא תמיד זה עובד טוב לא תמיד פעולה זו מביאה אותנו למקום טוב ואביא דוגמאות ששם מערכת ההישרדות מובילה לכשל ו/או נפילה: כשילד שלנו נוגע בנקודה לא סגורה אצלנו אנחנו נגיב לפי מה שלמדנו בילדותינו הצעירה בבית מה שההורים עשו אנו נעשה (ברוב המקרים בדיוק אותו דבר ולפעמים בדיוק הפוך) ולרוב נגיב ממש לא כמו שרצינו ואולי אפילו שהבטחנו לעצמנו לדפוס התנהגות הזה לא נחזור אף פעם. או כשילד מרגיש מאוויים בבית הספר הוא יגיב ממערכת ההישרדות ולא תוכל להתבצע שום למידה (חוץ מכמובן תחושת איום ואלימות) למשל אם ילד שובר כוס אנו נגיב מדפוסי התנהגות ולא מבחירה נתרגז, נצעק ואולי אפילו נכה. כשהאירוע נגמר אנו בודקים שוב את תגובותינו ברוב המקרים נצטער ואולי ניפגע עמוקות מהתגובה וכמובן נבטיח שבחיים לא נעשה זאת שנית אבל, כמובן ברגע שנגיע לסיטואציה דומה נגיב שוב באותה דרך. (יש כמובן אנשים ובעיקר גברים שבמקום להתנצל להצטער יגידו "היה מגיע להם כך היה צריך להיות אחרת הם לא ילמדו." ובתוך תוכו הוא באמת יצטער אבל לא ידע איך לצאת מהתסבוכת) בצד המיני זה עובד אותו דבר (ומין זה חלק ממערכת ההישרדות) נוצר גירוי כל שהוא המוח האחורי מגיב והגוף מגיב לגירוי באותו רגע אנחנו לא בוחרים איך להגיב אלא היצר מכוון אותנו אנו nמגיבים מהמוח האחורי - מהגירוי המיני ואחרי שהיצר נרגע אנו "אוכלים אותה" מצטערים על מה שהיה, ולפעמים את מה שהיה אי אפשר להשיב. פעמים כשאנו עובדים בדרך זו המחיר שאנו עלולים לשלם יקר מאד עבודה מהמוח הקדמי- המוח הבוחר בעצם האדם ורק האדם מכל היצורים החיים, התברך במוח קדמי- הניאו קורטקס- קליפת המוח החדשה שמאפשרת לאדם את כל היכולות המיוחדות שלו על פני החיה, כגון: קריאה, כתיבה, לימוד, שפה עשירה, תכנון ויצור, המצאות מהמצאות שונות ובעצם כל מה שאנו רואים סביבנו מבית פשוט ועד גורדי שחקים מרדיו של פעם לאייפוד מורכב, מפיצוח הגנום האנושי ועד חקר המוח. ורק לאדם יש את יכולת הבחירה הוא היצור החי היחידי שיכול לבחור. והשאלה המרכזית היא איך בכל מצב ומצב אנו נדאג להפעיל את המוח הקדמי, אולי זו שאלת מליון הדולר השאלה המרכזית בכל המצבים מבעיות למידה דרך בעיות במערכות יחסים ובכלל בעולם שלנו, גם היבטים של מחלות נפש וכו' זה עניין של חוסר בחירה, חוסר היכולת שלנו להפעיל את המוח הקדמי ובמקומו עולה ומשתלט המוח האחורי- המוח השורד. חלק מהנושאים הם מודעותיים שנעבוד על המודעות שלנו נוכל גם להבין ולקבל את המצב וללמוד לפעם הבאה, ואז לנטרל את המוח השורד ולפעול מבחירה. אך חלק אחר שאנו לא מבינים את הטריגר שמפעיל את ההישרדות וזה חוזר הרבה פעמים בחיינו אולי הגיע הזמן להסתכל על הלבן בעיניים ולראות את הנזק שזה עושה לנו ולסביבה הקרובה ובעיקר אותם יקירים שכל כך חשוב לנו להיות איתם לטפחם ולהתקדם יד ביד איתם. אל עבר חיים טובים פשוט למצוא לעצמנו את הדרך על מנת להתקדם ולשחרר מתח זה שחרור זה או כמו שקראתי לו המסע מארץ יצורי הפרא= הג'ונגל ההישרדותי אל עבר חיים של בחירה חופשית ותגובה מתוך בחירה. הוא בעצם הפסיעה אל עבר החיים הטובים שאנו מחפשים. לא הפגנות ודרישה מאחרים, לא לחכות שהם ישתנו, אלא הגיע הזמן עכשיו לטפל בנושא ולהביא אותנו לחיים טובים ומאושרים חיים של טוב ובחירה זה בידינו ואנו יכולים כרגע להתחיל את השינוי. במוח אחד- קינסיולוגיה אנו עובדים על שחרור חסימות מהעבר. דרך שחרור חסימות אלו נוכל לבחור פעולה הגיונית ומתאימה על מנת לטפל במצב/בעיה שעולה ולא לפעול מדפוסי ההתנהגות שסיגלנו לעצמנו, בדיוק אותם דפוסי התנהגות שכה מפריעים לנו. בהצלחה וגם אם הדרך קשה זה הזמן להתחיל!!! למענינו ולמען יקירנו יוסי גולד מטפל ומורה בשיטת מוח אחד 050-5452628 www.yossigold.co.il yossigold@bezeqint.net
Share by: